Společnosti XEA COMPANY s.r.o. se sídlem náměstí Bratří Synků 612/11, Nusle, 140 00 Praha 4, Česká republika, IČ: 24281662, zapsáno v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C, vložka 192789

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1.      Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti mezi obchodní společností XEA COMPANY s.r.o. se sídlem náměstí Bratří Synků 612/11, Nusle, 140 00 Praha 4, Česká republika, IČ: 24281662, zapsáno v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C, vložka 192789 (dále jen „poskytovatel“) a jinou podnikající fyzickou či jinou právnickou osobou (dále jen „objednatel“) vznikající:

1.1.1. ze smlouvy o dílo (dále jen „smlouva o dílo“) a/nebo

1.1.2. z kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) a/nebo

1.1.3 ze smlouvy o vytvoření grafických děl (dále jen „smlouva o vytvoření grafických děl“).

Smlouva o dílo, kupní smlouva a smlouva o vytvoření grafických děl dále společně jen jako „Smlouva“.

1.2.      Obchodní podmínky dále upravují také některá práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky poskytovatele umístěné na adrese www. irisatelier.cz (dále jen „webová stránka“) a další související právní vztahy.

1.3.      Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek. Ustanovení obchodních podmínek tvoří nedílnou součást Smlouvy.

1.4.      Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

1.5.      Vyslovením souhlasu s novou verzí obchodních podmínek objednatelem pozbývají předchozí obchodní podmínky účinnosti a nová verze obchodních podmínek se stává nedílnou součástí Smlouvy.

 2. UŽIVATELSKÝ ÚČET

2.1.      Na základě registrace objednatele provedené na webové stránce může objednatel přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může objednatel mimo jiné provádět objednávání zboží a služeb poskytovatele (dále jen „uživatelský účet“). Objednatel může provádět objednávání zboží a služeb poskytovatele též bez registrace přímo z webové stránky.

2.2.      Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je objednatel povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je objednatel při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené objednatelem v uživatelském účtu jsou poskytovatelem považovány za správné.

2.3.      Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Objednatel je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že poskytovatel nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany objednatele.

2.4.      Objednatel není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám. S uživatelským účtem mohou nakládat pracovníci poskytovatele podle pokynů objednatele.

2.5.      Poskytovatel může zrušit nebo zablokovat uživatelský účet objednatele, a to zejména v případě, kdy objednatel svůj uživatelský účet déle než tři (3) roky nevyužívá, či v případě, kdy objednatel poruší své povinnosti ze Smlouvy (včetně obchodních podmínek).

2.6.      Objednatel bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení poskytovatele, popř. s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 3. UZAVÍRÁNÍ SMLOUV

3.1.      Objednatel se může na poskytovatele se svou poptávkou na předložení nabídky (cenové nabídky) obrátit e-mailem, osobně nebo prostřednictvím objednávkového systému poskytovatele. Poptávka objednatele musí obsahovat:

3.1.1   fakturační údaje objednatele (název právnické osoby nebo jméno a příjmení fyzické osoby, identifikační číslo fyzické nebo právnické osoby, daňové identifikační číslo, sídlo nebo adresa bydliště)

3.1.2   kontaktní údaje objednatele pro doručení objednávky (název firmy a / nebo jméno a příjmení kontaktní osoby, adresu doručení, telefonické spojení na kontaktní osobu, e-mailové spojení na kontaktní osobu)

3.1.3   grafické podklady. Tyto podklady jsou majetkem objednatele a poskytovatel je neposkytne žádné třetí straně a bude s nimi nakládat pouze pro účely vyhotovení objednávky. Pro potřeby vyhotovení objednávky je třeba tato data graficky zpracovat (rozseparovat, připravit jako rastr apod.). Takto vytvořené soubory se stávají duševním vlastnictvím poskytovatele a objednateli na ně nevzniká žádný nárok. Jsou použity jako nezbytné digitální podklady pro výrobu objednávky zadané objednatelem. V případě žádosti objednatele o poskytnutí těchto graficky zpracovaných dat, poskytovatel nemá povinnost tyto poskytnout a je oprávněn za ně účtovat adekvátní poplatek (za čas strávený jejich přípravou). Tento poskytovatel účtuje i v případě grafické přípravy dat a následné nerealizace objednávky.

3.1.4   náhled umístění grafického podkladu na textilu požadovaného typu a barvy

3.1.5   požadovanou značku, typ a barvu textilu, pokud je takový textil preferovaný

3.1.6   počty kusů jednotlivých velikostí, barev a typů. Barvy náhledových obrázků textilu poskytnutých poskytovatelem nemusí přesně korespondovat s realitou. Pro ověření, že vybraný textil odpovídá Vašim očekáváním o jeho povaze, střihu a barevnosti, doporučujeme objednat si vzorek. Ten je zpoplatněn poskytovatelem, který objednatele informuje předem o ceně za objednávaný vzorek. XEA COMPANY s.r.o. neodpovídá za barevné odchylky textilu vzniklé na straně výrobce z důvodu dodání jiné šarže textilu.

3.1.7   v případě výšivky přesný odstín artiklu barvy ze vzorníku Marathon, které lze najít na rozhraní webové stránky či ho poskytovatel zašle prostřednictvím e-mailu objednateli. V DTF potisku musí objednatel dodat či definovat přesný odstín CMYK barvy. Pokud barva není definována, poskytovatel vybere vizuálně takový odstín, který subjektivně vyhodnotí jako nejbližší k barevnému odstínu zobrazenému v grafických podkladech pro tisk zaslaných objednatelem. Poskytovatel neodpovídá za případnou odchylku barvy více než DELTA2.

3.1.8   všechny požadavky týkající se brandingu či doplňkových krejčovských prací

3.1.9   požadovaný způsob balení

3.1.10 požadovaný termín zhotovení

3.1.11 způsob převzetí zboží

3.2.      Grafické podklady pro výšivku lze dodat v elektronické podobě ve formátech .jpg, .png, .pdf, .ai, .eps, .svg nebo v jiné podobě na základě předchozího schválení Poskytovatelem. Pro potisk lze dodat pouze ve formátu .png bez pozadí, v rozlišení minimálně 300 dpi a v poměru 1:1 pro skutečný rozměr tisku.

3.3.      Pokud poskytují údaje v poptávce objednatele dostatečné množství informací pro zpracování nabídky, poskytovatel zpracuje a zašle objednateli nabídku ve formě „Cenové nabídky“. Cenová nabídka bude objednateli zaslána e-mailem na požadovanou e-mailovou adresu. Součástí cenové nabídky musí být upozornění, že se smlouva řídí těmito Obchodními podmínkami. Doba platnosti nabídky je součástí cenové nabídky.

3.4.      Pokud objednatel souhlasí s cenovou nabídkou, potvrdí její přijetí (akceptaci) poskytovateli e-mailem. Doručením akceptace poskytovateli je uzavřena Kupní smlouva, podle těchto obchodních podmínek.

3.5.      Poskytovatel provozuje internetový obchod. Objednatel, kterému poskytovatel zřídil uživatelský účet, může objednat zboží prostřednictvím internetového obchodu. V případě objednávky prostřednictvím internetového obchodu k uzavření Kupní smlouvy dochází akceptací objednávky objednatele poskytovatelem e-mailem.

3.6.      Pokud si objednatel dodává vlastní textil na potisk nebo jiné zušlechtění, je třeba aby byl textil připravený podle plánovaných aplikací designu do krabic, aby bylo jednoduše identifikovatelné, na které kusy, se který design aplikuje. Pokud textil není dostatečně označen, poskytovatel si účtuje manipulační poplatek za třídění a přípravu textilu ve výši přiměřené složitosti manipulace. Tato cena je objednateli oznámena po posouzení přijatého textilu. V případě dodání vlastního textilu, který se nachází i naší online nabídce účtujeme manipulační poplatek 10 Kč/ks textilu.

3.7.      Rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní“) obsahuje nabídku zboží poskytovatele, nabídku služeb poskytovatele spočívajících v upravování zboží podle individuálního přání či potřeby objednatele a nabídku grafických služeb poskytovatele spočívajících ve vytvoření grafických děl. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského se pro vztahy mezi poskytovatelem a jakýmikoliv třetími osobami (včetně objednatele) nepoužije.

3.8.      Ceny (odměna poskytovatele) jsou ve webovém rozhraní standardně uvedeny bez daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) a včetně všech souvisejících poplatků. Nabídka poskytovatele a ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní. Tímto ustanovením není omezena možnost poskytovatele Smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3.9.      Je-li ve webovém rozhraní uvedena cena (odměna poskytovatele), rozumí se jí cena bez nákladů souvisejících s dodáním zboží, a platí tak pouze v případě osobního odběru zboží ve skladu poskytovatele na adrese náměstí Bratří Synků 612/11, 140 00 Nusle, Praha 4 (dále jen „osobní odběr“). Po dokončení výběru služeb a zboží jsou objednateli zobrazeny.

3.10.   Je-li ve webovém rozhraní uvedena cena (odměna poskytovatele), dojde k uzavření Smlouvy způsobem stanoveným v čl. 3.5 až 3.8 obchodních podmínek. Není-li ve webovém rozhraní uvedena cena (odměna poskytovatele), dojde k uzavření Smlouvy způsobem stanoveným v čl. 3.9 obchodních podmínek. Použití ustanovení § 1740 odst. 3 občanského zákoníku se tímto vylučuje.

3.11.   Je-li ve webovém rozhraní uvedena cena (odměna poskytovatele), dojde k uzavření Smlouvy následujícím způsobem. Objednatel vyplní objednávkový formulář ve webovém rozhraní. Objednávkový formulář může obsahovat zejména informace o objednávaném zboží či službách (objednávané zboží či služby „vloží“ objednatel do elektronického nákupního košíku webového rozhraní), způsobu úhrady jejich ceny (odměny poskytovatele), údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).

3.12.   Objednávku odešle objednatel poskytovateli kliknutím na tlačítko „DOKONČIT OBJEDNÁVKU“, přičemž tato objednávka je neodvolatelná. Údaje uvedené v objednávce jsou poskytovatelem považovány za správné.

3.13.   Poskytovatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše ceny, předpokládaných nákladů na dopravu) požádat objednatele o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky) či o zajištění zaplacení ceny.

3.14.   Smluvní vztah ze Smlouvy vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je poskytovatelem zasláno objednateli elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty objednatele.

3.15.   Není-li ve webovém rozhraní uvedena cena (odměna poskytovatele), dojde k uzavření Smlouvy následujícím způsobem. Prostřednictvím webového rozhraní, elektronickou poštou, telefonicky, pozemní poštou nebo jiným způsobem je možné poskytovateli doručit nezávaznou poptávku. Na základě takové poptávky zašle poskytovatel objednateli elektronickou poštou návrh na uzavření Smlouvy (dále jen „návrh na uzavření Smlouvy“). Smluvní vztah ze Smlouvy vzniká v tomto případě doručením přijetí návrhu na uzavření Smlouvy (akceptací), jež objednatel zašle poskytovateli.

3.16.   K uzavření Smlouvy může dojít také v písemné formě.

3.17.   Veškeré nabídky prodeje zboží či poskytnutí služeb uvedené na webové stránce jsou nezávazné a poskytovatel není povinen uzavřít Smlouvu ohledně tohoto zboží či těchto služeb. Objednatel bere na vědomí, že poskytovatel není povinen uzavřít Smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily povinnosti ze smluvních vztahů vůči poskytovateli.

 4. PŘEDMĚT SMLOUVY O DÍLO

4.1.      Smlouvou o dílo se poskytovatel zavazuje vytvořit na svůj účet a na svoje nebezpečí pro objednatele dílo (díla) specifikované ve smlouvě o dílo, přičemž objednatel se smlouvou o dílo zavazuje za vytvoření díla (děl) zaplatit poskytovateli odměnu ve výši stanovené ve smlouvě o dílo.

4.2.      Pro práva a povinnosti smluvních stran související se zbožím upraveným dle smlouvy o dílo se použijí ustanovení těchto obchodních podmínek upravujících nakládání se zbožím (zejména čl. 8, čl. 9 a čl. 17 obchodních podmínek).

 5. VYTVÁŘENÍ DÍLA

5.1.      Poskytovatel je povinen vytvářet dílo s obvyklou péčí a v souladu s obecně závaznými právními předpisy. Poskytovatel je povinen při vytváření díla postupovat samostatně a v souladu se zájmy objednatele.

5.2.      Objednatel je povinen poskytnout poskytovateli (jeho pracovníkům) nezbytnou součinnost, zejména v případě, že určité charakteristiky díla nebudou zcela zřejmé či by jejich realizace byla neúčelná anebo v případě jiných dotazů poskytovatele týkajících se díla. Každý dotaz poskytovatele související s prováděním díla je objednatel povinen zodpovědět neprodleně, nejpozději do tří (3) pracovních dnů od jeho přijetí.

5.3.      Není-li smluveno jinak, není poskytovatel povinen kontrolovat obsahovou a věcnou správnost podkladů dodaných objednatelem pro vytvoření díla. Poskytovatel je povinen s běžnou péčí provést kontrolu technické správnosti podkladů ve vztahu k zamýšlenému účelu.

5.4.      Poskytovatel může pověřit vytvořením díla jinou osobu. Při vytváření díla jinou osobou však nese poskytovatel odpovědnost, jako by vytváření díla prováděl sám.

5.5.      V případě, že má dílo dle Smlouvy obsahovat předměty chráněné právem k duševnímu vlastnictví (např. obrázky, fonty, fotografie), k nimž vykonává práva třetí osoba, je objednatel mimo jiné povinen při nakládání s těmito předměty dodržovat (pod)licenční ujednání k těmto předmětům, jež mu byla poskytovatelem sdělena.

5.6.      Dílo může být provedeno poskytovatelem na základě předem vyhotoveného vzorku. V případě, že objednatel bude trvat na tom, že dílo nemá být prováděno na základě vzorku, nýbrž na základě náhledu na podobu díla (čl. 5.7 obchodních podmínek), může poskytovatel provést dílo na základě náhledu na podobu díla, nicméně objednatel nese v takovém případě riziko spojené s prováděním díla, přičemž odlišnosti mezi náhledem na podobu díla a výsledným dílem nejsou vadou díla.

5.7.      Fotografii vzorku či náhled na podobu díla zašle poskytovatel objednateli v elektronické podobě elektronickou poštou. Objednatel je povinen se s vzorkem či s náhledem na podobu díla podrobně a pečlivě seznámit, přičemž platí, že:

5.7.1. přesné umístění grafického motivu na zboží (např. vzdálenost od lemu rukávu) lze zajistit pouze v případě, jsou-li součástí náhledu kóty;

5.7.2. pro přesnou barevnost je nezbytné specifikovat barevnicí Marathon nebo CMYK, přičemž zobrazení a skutečná barevnost nemusí u některých technologií zcela odpovídat definovaným barvám.

5.8.      Na základě odsouhlasení vzorku či na základě odsouhlasení náhledu dle čl. 5.7 obchodních podmínek objednatelem bude dílo poskytovatelem vytvořeno. Odsouhlasení vzorku či náhledu na podobu díla musí objednatel provést:

5.8.1. elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu, ze které byla fotografie vzorku či náhled na podobu díla objednateli zaslán, s tím, že ke zprávě objednatele musí být připojena ta fotografie vzorku či ten náhled na podobu díla, který je předmětem souhlasu objednatele, nebo

5.8.2. v textové podobě (osobně) v provozovně poskytovatele.

5.9.      Odsouhlasením objednatelem podle čl. 5.6 obchodních podmínek se závazně stanoví podoba díla, přičemž toto odsouhlasení nahrazuje všechny předchozí informace či pokyny objednatele ohledně podoby díla. Umístění grafického motivu na zboží se však může lišit až o 10 % oproti odsouhlasené podobě díla či vzorku.

5.10.   V případě, že objednatel nesouhlasí s podobou díla obsaženou v náhledu na podobu díla, musí o tomto neprodleně vyrozumět poskytovatele, a to elektronickou poštou na elektronickou adresu, ze které byl náhled na podobu díla objednateli zaslán, přičemž objednatel je povinen uvést konkrétní pokyny k úpravě takového náhledu. Za úpravy náhledu na podobu díla náleží poskytovateli odměna ve výši smluvené s objednatelem.

5.11.   Po dobu přípravy vzorku či náhledu na podobu díla neběží lhůta pro dodání zboží dle Smlouvy. Po dobu, kdy je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnosti nezbytné pro zhotovení díla, včetně předání řádných podkladů, nebo v prodlení s uhrazením jakékoliv části odměny poskytovatele, prodlužuje se o dobu tohoto prodlení objednatele lhůta stanovená pro provedení díla poskytovatelem.

5.12.   V případě, že je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnosti nezbytné pro zhotovení díla spočívající v předání řádných podkladů poskytovateli, může poskytovatel vytvořit dílo až do takové podoby, do jaké je to bez poskytnutí této součinnosti (poskytnutí podkladů) možné.

5.13.   V případě, že je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnosti nezbytné pro zhotovení díla spočívající v předání řádných podkladů poskytovateli a z těchto důvodů není možné pokračovat ve vytváření díla poskytovatelem, splní poskytovatel svůj závazek vytvořit dílo podle smlouvy o dílo tím, že dokončí ty části díla, jež je možné vytvořit bez součinnosti objednatele (bez chybějících podkladů).

5.14.   Objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že jakékoliv výsledky činnosti poskytovatele při provádění díla mohou být poskytovatelem využity pro účely jeho propagace či propagace jeho služeb (bez omezení), a to i pokud obsahují podklady předané objednatelem poskytovateli (čl. 6).

 6. PODKLADY

6.1.      V případě, že v souvislosti se smlouvou o dílo budou poskytovateli objednatelem předány podklady pro zhotovení díla (dále jen „podklady“), smluvily smluvní strany následující.

6.2.      V případě, že v souvislosti s podklady bude vůči poskytovateli uplatňovat práva jakákoli třetí osoba, zavazuje se objednatel předat poskytovateli bezodkladně veškeré dokumenty a informace nezbytné k úspěšnému vedení sporu s touto třetí osobou. V případě, že by taková třetí osoba tvrdila, že užitím podkladů dle smlouvy o dílo byla porušena její práva, zejména práva k předmětům autorskoprávní ochrany, nebo tím, že došlo k nekalosoutěžnímu jednání, zavazuje se objednatel hradit poskytovateli neprodleně veškeré účelně vynaložené náklady, které poskytovateli v souvislosti se sporem s takovou třetí osobou vzniknou.

6.3.      V případě, že poskytovateli vznikne v souvislosti s podklady újma (včetně veřejnoprávních sankcí a výloh a nákladů poskytovatele souvisejících s tímto protiprávním jednáním), je objednatel povinen tuto škodu nejpozději do třiceti (30) dnů od jejího vzniku poskytovateli nahradit.

6.4.      Podklady pro tisk (tiskové podklady) musí vždy odpovídat DTP manuálu poskytovatele umístěnému na internetové adrese www.irisatelier.cz (dále jen „DTP manuál“). V případě, že podklady pro tisk (tiskové podklady) neodpovídají DTP manuálu, může poskytovatel provést úpravu těchto podkladů (po odsouhlasení objednatelem), a to za podmínek stanovených ve smlouvě o vytvoření grafických děl a za smluvenou odměnu.

7. PŘEDMĚT KUPNÍ SMLOUVY

7.1.      Kupní smlouvou se poskytovatel zavazuje dodat objednateli zboží a převést na něho vlastnické právo ke zboží a objednatel se kupní smlouvou zavazuje zboží převzít a zaplatit poskytovateli kupní cenu zboží.

8. PŘEPRAVA, DODÁNÍ A PŘEVZETÍ ZBOŽÍ

8.1.      Doba pro dodání objednaného zboží a na něm provedených služeb, jako je potisk, výšivka či další krejčovské úkony, nebo pro dodání služeb provedených na textilu objednatele (dále jen „Dodací lhůta“) se odvíjí od aktuálně dostupných skladových zásob zboží, náročnosti a počtu objednaných služeb a momentální vytíženosti výrobních možností poskytovatele.

8.2.      Dodací lhůta je 30 kalendářních dnů od akceptace cenové nabídky objednatelem. Za akceptaci cenové nabídky je považováno připsání zálohové platby po uhrazení zálohové faktury na účet poskytovatele nebo potvrzení cenové nabídky e-mailem, není-li vystavována zálohová faktura. Dodací lhůta může být kratší v závislosti na náročnosti konkrétní zakázky. Dodací lhůta může být delší z důvodu prodlení na straně dodavatele nebo dodavatelů Poskytovatele, což není v moci poskytovatele ovlivnit.

8.3.      Není-li podle Smlouvy dohodnut osobní odběr objednatelem ve skladu poskytovatele, uskutečňuje se dodání zboží jeho předáním prvnímu dopravci k přepravě pro objednatele.

8.4.      V případě, že je ve Smlouvě smluven osobní odběr objednatelem, bude zboží připraveno k odebrání ve skladu poskytovatele. Osobní odběr je možný v pracovní dny od 9:00 do 18:00 hod. Objednatel je povinen odebrat zboží ze skladu poskytovatele nejpozději do pěti (5) dnů od zaslání oznámení, že zboží je připraveno k osobnímu odběru. Neodebere-li objednatel zboží v této lhůtě, je poskytovatel oprávněn požadovat po objednateli poplatek za uskladnění zboží ve výši 50,- Kč (slovy: padesát korun českých) za jedno (1) balení zboží za každý započatý den prodlení objednatele s odebráním zboží, nebo je poskytovatel oprávněn od Smlouvy odstoupit.

8.5.      Způsob doručení zboží určuje poskytovatel, není-li ve Smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku objednatele, nese objednatel riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

8.6.      Je-li poskytovatel podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené objednatelem, je objednatel povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li objednatel zboží při dodání, je poskytovatel oprávněn požadovat po objednateli poplatek za uskladnění ve výši 50,- Kč (slovy: padesát korun českých) za jedno (1) balení zboží za každý započatý den prodlení objednatele s převzetím zboží, nebo je poskytovatel oprávněn od Smlouvy odstoupit.

8.7.      V případě, že je z důvodů na straně objednatele nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo smluveno, je objednatel povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

8.8.      Při převzetí zboží od přepravce je objednatel povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci a poskytovateli. Převzetí zboží je objednatel povinen potvrdit na dodacím listu (podpisem, razítkem). V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí objednatel zásilku od přepravce převzít a je povinen tyto skutečnosti vůči přepravci uplatnit (a pořídit o tom zápis). Podpisem dodacího listu objednatel stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky tak nemůže být brán zřetel.

8.9.      Nenastanou-li objektivní překážky bránící dodání zboží, je poskytovatel povinen dodat zboží ve lhůtě, která je stanovena ve Smlouvě nebo ve lhůtě přiměřené s přihlédnutím k povaze zboží a k místu jeho dodání. Poskytovatel je oprávněn dodat zboží dříve. Dodá-li poskytovatel zboží před určenou dobou, není objednatel oprávněn zboží odmítnout. Za objektivní překážky bránící dodání zboží se považují všechny okolnosti bránící dodání zboží, které poskytovatel nezavinil, zejména poruchy v provozu, potíže s přepravou zboží od výrobce, stávky nebo výluky.

8.10.   Lhůta pro dodání zboží podle kupní smlouvy a podle smlouvy o dílo a lhůta pro vytvoření grafického díla podle smlouvy o vytvoření grafických děl počíná běžet v okamžiku, kdy je objednatelem uhrazena zálohová platba (je-li zálohová platba smluvena) a kdy je objednatelem schválena přesná podoba plnění poskytovatele. Není-li smluveno jinak, činí lhůta pro dodání zboží podle kupní smlouvy a podle smlouvy o dílo 14 kalendářních dnů od započetí jejího běhu podle předchozí věty. Po dobu přepravy zboží neběží lhůta pro dodání zboží dle Smlouvy.

8.11.   Závazek poskytovatele dodat zboží se považuje za řádně splněný i v případě, kdy:

8.11.1. zboží bylo poskytovatelem dodáno ve lhůtě 30 dní od termínu pro dodání zboží stanoveného ve Smlouvě;

8.11.2. počet vadných kusů zboží nepřekročí 10 % ze všech kusů takového zboží dodaného poskytovatelem;

8.11.3. počet dodaných kusů zboží se neodlišuje od počtu kusů smluvených ve Smlouvě o více než 10 %.

 9. PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA ZBOŽÍ, PŘECHOD VLASTNICTVÍ

9.1.      Jestliže je poskytovatel povinen předat zboží dopravci, přechází na objednatele nebezpečí škody na zboží jeho předáním dopravci. Je-li v době uzavření kupní smlouvy zboží již přepravováno, přechází nebezpečí škody na zboží na objednatele jeho předáním prvnímu dopravci (zpětně).

9.2.      Jestliže bylo smluveno převzetí zboží ve skladu poskytovatele (osobní odběr), přechází nebezpečí škody na zboží na objednatele v době, kdy převezme zboží od poskytovatele, nebo jestliže tak neučiní včas, v době, kdy mělo dojít k převzetí zboží.

9.3.      Škoda na zboží, jež vznikla po přechodu jejího nebezpečí na objednatele, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu.

9.4.      Jestliže je poskytovatel povinen předat zboží dopravci, přechází vlastnické právo ke zboží na objednatele jeho předáním dopravci. Jestliže bylo smluveno převzetí zboží ve skladu poskytovatele, přechází vlastnické právo ke zboží na objednatele v okamžiku, kdy převezme zboží od poskytovatele.

 10. PŘEDMĚT SMLOUVY O VYTVOŘENÍ GRAFICKÝCH DĚL

10.1.   Smlouvou o dílo se poskytovatel zavazuje na svůj náklad a na své nebezpečí vytvořit pro objednatele grafické dílo specifikované ve smlouvě o vytvoření grafických děl (dále jen „grafické dílo“), přičemž objednatel se smlouvou o vytvoření grafických děl zavazuje zaplatit poskytovateli za vytvoření grafického díla odměnu ve výši stanovené ve smlouvě o vytvoření grafických děl.

10.2.   Poskytovatel smlouvou o vytvoření grafických děl poskytuje objednateli nevýhradní oprávnění k výkonu práva užít grafické dílo (licenci), a to způsoby a v rozsahu stanoveném v čl. 12 obchodních podmínek. Licenční odměna za poskytnutí licence ke grafickému dílu je zahrnuta v odměně poskytovatele za vytvoření grafického díla.

 11. VYTVÁŘENÍ A PŘEDÁNÍ GRAFICKÉHO DÍLA

11.1.   Pro stanovení práv a povinností smluvních stran ohledně vytváření grafického díla dle smlouvy o vytvoření grafických děl se použijí obdobně ustanovení čl. 5 obchodních podmínek. Pro stanovení práv a povinností smluvních stran ohledně podkladů pro vytvoření grafického díla dle smlouvy o vytvoření grafických děl se použijí obdobně ustanovení čl. 6 obchodních podmínek.

11.2.   Poskytovatel předá grafické dílo objednateli jeho zpřístupněním v uživatelském rozhraní nebo zasláním elektronickou poštou na adresu objednatele po jeho žádosti. V případě, že pro nedostatek součinnosti objednatele nebo z jiných důvodů není možné grafické dílo předat způsobem podle předchozí věty, předá poskytovatel objednateli grafické dílo na standardním nosiči dat.

11.3.   O předání grafického díla sepíší smluvní strany na výzvu poskytovatele předávací protokol, a to ve lhůtě stanovené v této výzvě poskytovatele. Objednatel se zavazuje poskytnout poskytovateli nezbytnou součinnost při sepsání předávacího protokolu. V případě, že je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnost při sepsání předávacího protokolu, sepíše poskytovatel o předání grafického díla zápis, který následně poskytne objednateli.

 12. LICENCE KE GRAFICKÉMU DÍLU

12.1.   Poskytovatel poskytuje objednateli licenci ke grafickému dílu jako nevýhradní.

12.2.   Licence ke grafickému dílu je poskytována pro území České republiky a celé EU.

12.3.   Objednateli je umožněno užít grafické dílo všemi způsoby užití.

12.4.   Objednatel je oprávněn grafické dílo užít výhradně pro svou vlastní potřebu.

12.5.   Není-li výslovně smluveno jinak, objednatel nabývá licenci ke grafickému dílu okamžikem uhrazení celé odměny za vytvoření grafického díla. Licence je poskytnuta bez časového omezení.

12.6.   Objednatel je oprávněn grafická dílo užít pouze k účelu vyplývajícímu ze smlouvy o vytvoření grafických děl (obchodních podmínek) a v souladu s účelem grafického díla.

12.7.   Objednatel není povinen licenci ke grafickému dílu využít.

12.8.   Není-li výslovně smluveno jinak, objednatel není oprávněn provádět změny grafického díla či spojovat grafické dílo s jinými díly či zařadit do souboru děl.

 13. PLATEBNÍ PODMÍNKY

13.1.   Objednatel je povinen hradit poskytovateli kupní cenu a cenu za dílo (dále společně jen jako „odměna poskytovatele“) a zálohy na odměnu poskytovatele v termínech a ve výši stanovené ve Smlouvě. Není-li ve Smlouvě smluven termín splatnosti zálohy na odměnu poskytovatele, platí termín splatnosti uvedený na zálohové faktuře poskytovatele či v rámci jiné výzvy k platbě zálohy na odměnu poskytovatele.

13.2.   Odměna poskytovatele je splatná ke dni uvedenému ve Smlouvě nebo, není-li splatnost uvedena ve Smlouvě, je odměna poskytovatele splatná ve lhůtě uvedené na faktuře vystavené poskytovatelem či v rámci jiné výzvy k platbě, jinak nejpozději do čtrnácti (14) dní od uzavření Smlouvy, a to:

13.2.1. bezhotovostně předem na účet poskytovatele 5481787379/0800, vedený u společnosti Česká spořitelna, a. s. (dále jen „účet poskytovatele“) na základě zálohové faktury vystavené poskytovatelem nebo jiné výzvy učiněné poskytovatelem,

13.2.2. hotově při převzetí zboží, avšak pouze v případě, že byl tento způsob platby akceptován objednatelem,

13.2.3. v hotovosti na dobírku v místě určeném ve Smlouvě, avšak pouze v případě, že byl tento způsob platby akceptován poskytovatelem.

13.3.   V případě, že odměna poskytovatele je ve Smlouvě smluvena hodinovou sazbou, vzniká poskytovateli nárok na odměnu za každých započatých třicet (30) minut činnosti poskytovatele podle Smlouvy. V případě, že počet poskytovatelem dodaných kusů zboží překročí počet kusů dohodnutých ve Smlouvě, uhradí objednatel poskytovateli i tyto dodatečné dodané kusy zboží. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 8.9.3 obchodních podmínek.

13.4.   Poskytovatel může vždy požadovat zajištění uhrazení odměny poskytovatele.

13.5.   Poskytovatel může poskytnout objednateli množstevní slevy z odměny poskytovatele, a to za podmínek stanovených na webové stránce nebo za individuálně sjednaných podmínek. Není-li smluveno jinak, nelze případné slevy z odměny poskytovatele poskytnuté poskytovatelem vzájemně kombinovat. Poskytovatel je plátcem DPH a ke všem částkám bude připočtena DPH v souladu s obecně závaznými právními předpisy.

13.6.   Pro právo objednatele na jeho odměnu podle Smlouvy sjednávají smluvní strany promlčecí dobu osm (8) let.

13.7.   V případě bezhotovostní platby je objednatel povinen uhrazovat odměnu poskytovatele společně s uvedením variabilního symbolu platby. Závazek objednatele hradit odměnu poskytovatele je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet poskytovatele.

13.8.   Je-li to v obchodním styku obvyklé, vystaví poskytovatel ohledně plateb prováděných na základě Smlouvy objednateli daňový doklad – fakturu. Daňový doklad – fakturu vystaví poskytovatel objednateli (nejčastěji po uhrazení odměny) a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu objednatele nebo daňový doklad – fakturu zpřístupní v rámci uživatelského účtu. Na žádost objednatele zašle poskytovatel objednateli daňový doklad – fakturu v tištěné podobě. V případě, že objednateli vznikne nárok na slevu, vystaví objednatel fakturu – daňový doklad (neobsahující DPH), a to s nejméně třiceti (30) denní lhůtou splatnosti od doručení tohoto dokladu poskytovateli.

13.9.   Poskytovateli vzniká právo na odměnu dle Smlouvy i v případě, že došlo ke znemožnění vytváření díla a/nebo znemožnění pokračování v činnosti poskytovatele uvedené ve Smlouvě, a to zejména pokud došlo ke znemožnění vytváření díla v důsledku jednání objednatele.

13.10. Jakmile Objednatel souhlasí s cenovou nabídkou, vzniká tím závazná objednávka. Objednavatel je povinen Poskytovateli uhradit fakturu. V případě její prodlení se řídí čl. 13.11. obchodních podmínek.

13.11. V případě prodlení objednatele s placením jakékoliv platby podle Smlouvy (či zálohy na tuto odměnu poskytovatele) vzniká poskytovateli nárok na úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.

13.12. Pohledávky za poskytovatelem je vůči odměně poskytovatele možné jednostranně započíst pouze v případě, že se jedná o splatnou pohledávku poskytovatelem písemně uznanou co do důvodu a výše anebo o pohledávku objednatele pravomocně přiznanou v soudním či rozhodčím řízení.

14. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

14.1.   Po dobu prodlení objednatele s placením i části jakékoliv odměny nebo zálohy na tuto odměnu poskytovatele není poskytovatel povinen poskytovat objednateli žádné služby či zboží podle Smlouvy.

14.2.   Poskytovatel je oprávněn i k částečnému plnění Smlouvy.

14.3.   Poskytovatel je oprávněn používat obchodní firmu, název či jméno objednatele pro marketingové účely jako tzv. reference, a to ve všech druzích propagačních materiálů (bez ohledu na formu těchto propagačních materiálů či formu, kterou jsou sdělovány).

14.4.   Lhůty stanovené ve Smlouvě pro poskytovatele začínají vždy běžet až dnem uhrazení dílčí odměny či zálohy dle Smlouvy na účet poskytovatele.

14.5.   Objednatel tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

14.6.   V případě vzniku újmy na straně objednatele v souvislosti s odpovědností poskytovatele za vady plnění podle Smlouvy, nejedná-li se o újmu způsobenou poskytovatelem úmyslně či z hrubé nedbalosti, si smluvní strany dohodly s ohledem na podmínky Smlouvy omezení náhrady této případné újmy vzniklé objednateli tak, že celková náhrada újmy včetně ušlého zisku je omezena výší jedné třetiny odměny poskytovatele skutečně uhrazené objednatelem na základě Smlouvy. Smluvní strany konstatují s ohledem na všechny okolnosti související s uzavřením Smlouvy, že úhrnná předvídatelná újma včetně ušlého zisku, jež by mohla objednateli v důsledku vad plnění podle Smlouvy vzniknout, může činit maximálně částku odpovídající jedné třetině odměny poskytovatele skutečně uhrazené objednatelem na základě Smlouvy.

14.7.   Objednatel či jiná osoba využívající webovou stránku bere na vědomí, že bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele není oprávněn k užití textů, grafických děl či jiných předmětů chráněných autorským právem nacházejících se na webové stránce.

14.8.   Objednatel není oprávněn při využívání webové stránky (serveru) poskytovatele používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které mají nebo by mohly mít negativní vliv na provoz webové stránky či serveru.

 15. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ

15.1.   Vůči objednateli, který je fyzickou osobou, plní poskytovatel svou informační povinnost ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) prostřednictvím zvláštního dokumentu označeného jako informace o zpracování osobních údajů.

15.2.Objednatel souhlasí se zasíláním informací a obchodních sdělení ze strany poskytovatele souvisejících se službami nebo podnikem poskytovatele na adresu objednatele uvedenou v uživatelském účtu a se zasíláním obchodních sdělení třetích osob na adresu objednatele.

15.3. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení objednatele plní poskytovatel prostřednictvím zvláštního dokumentu.

 16. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

16.1.   Poskytovatel je oprávněn od kupní smlouvy kdykoliv, a to bez uvedení důvodu, odstoupit, zejména v případech, kdy zboží není k dispozici či v případech, kdy zboží nelze dodat ve smluvené lhůtě. V případě odstoupení od kupní smlouvy podle předchozí věty vrátí poskytovatel kupní cenu nebo uhrazenou zálohu objednateli nejpozději do čtrnácti (14) dnů od tohoto odstoupení, a to bezhotovostně na účet určený objednatelem.

16.2.   Poskytovatel je oprávněn od smlouvy o dílo a od smlouvy o vytvoření grafických děl kdykoliv bez uvedení důvodu odstoupit, a to až do doby splnění závazku obou stran z těchto smluv. V případě odstoupení podle předchozí věty vrátí poskytovatel cenu nebo uhrazenou zálohu objednateli nejpozději do čtrnácti (14) dnů od tohoto odstoupení, a to bezhotovostně na účet určený objednatelem.

 17. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

17.1.   Práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 8.9 obchodních podmínek.

17.2.   Otisk tiskové palety či upínacího rámu na textilu vzniká jako přirozený efekt výrobního procesu a není vadou výsledného výrobku.

17.3.   Poskytovatel neodpovídá za vady, které jsou důsledkem vlastností materiálu poskytnutého objednatelem.

17.4.   Poskytovatel není povinen kontrolovat vhodnost textilu poskytnutého objednatelem pro provedení potisku, výšivky nebo dalších úprav na textil objednatele a v případě zjištění nevhodného textilu objednatele na tuto skutečnost upozornit. Pokud poskytovatel upozorní objednatele na nevhodnost textilu, přičemž tato nevhodnost je překážkou pro řádné provedení díla, je poskytovatel oprávněn provádění díla v nezbytném rozsahu přerušit do doby dodání vhodného textilu objednatelem nebo obdržení písemného oznámení objednatele, že trvá na provádění díla s použitím předaného textilu. O dobu, po kterou bylo nutno provádění díla přerušit, se prodlužuje Dodací lhůta. Poskytovatel má také nárok na úhradu nákladů spojených s přerušením provádění díla nebo s použitím nevhodného textilu do doby, kdy jejich nevhodnost byla zjištěna.

17.5.   Objednatel je povinen prohlédnout zboží či jiné plnění poskytovatele dle Smlouvy s náležitou péčí co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na zboží a opětovně před jejich použitím.

17.6.   Práva objednatele vyplývající z odpovědnosti poskytovatele za vady, včetně záruční odpovědnosti poskytovatele (je-li záruka poskytnuta), uplatňuje objednatel písemně, a to na adrese provozovny poskytovatele či na adrese elektronické pošty poskytovatele info@irisboutique.cz (dále jen „reklamace“).

17.7.   V případě, že zboží bylo dodáno v jiném množství, jakosti či provedení, než určuje Smlouva, je reklamaci nutné uplatnit u poskytovatele bez prodlení, nejpozději do tří (3) dnů od obdržení nebo vyzvednutí zboží. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 8.9 obchodních podmínek. Nedojde-li v této lhůtě k reklamaci, považuje se zboží za řádně dodané. Zároveň s písemnou reklamací je objednatel v takovém případě povinen předložit reklamované zboží a příslušné dodací listy zboží.

17.8.   Má-li plnění poskytovatele podle Smlouvy vady, budou nároky objednatele z odpovědnosti za vady uspokojeny dále uvedeným způsobem, a to v následujícím pořadí: dodáním chybějícího zboží, přiměřenou slevou z odměny poskytovatele, odstraněním ostatních vad, dodáním náhradního zboží za zboží vadné.

17.9.   Reklamace zboží objednatelem nemá vliv na jeho povinnost zaplatit cenu či plnit jiné závazky vůči poskytovateli.

17.10. Objednatel má právo na náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v přímé souvislosti s uplatněním reklamace, jen v případě, že reklamace byla oprávněná.

17.11. V případech, kdy je Smlouva uzavírána písemně, vzdává se objednatel v souladu s ustanovením § 1916 odst. 2 občanského zákoníku svých práv z vadného plnění poskytovatele ze Smlouvy.

17.12. Smluvní strany smluvily, že není-li obecně závaznými právními předpisy stanoveno jinak, poskytovatel odpovídá pouze za zaviněné porušení jeho povinností.

17.13. V případě, že reklamová zboží bude vlastnictví poskytovatele (kupříkladu v důsledku odstoupení od Smlouvy objednatelem), souhlasí objednatel s tím, poskytovatel může takové zboží komukoliv prodat či darovat.

18. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

18.1.   Pokud právní vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem, a to s vyloučením použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží.

18.2.   Smlouva, jakož i práva a povinnosti vzniklé na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní, se řídí občanským zákoníkem s tím, že pro účely Smlouvy smluvní strany:

18.2.1. vylučují použití zachovávaných obchodních zvyklostí ve smyslu ustanovení § 558 odst. 2 občanského zákoníku v případě, kdy je objednatel podnikatelem;

18.2.2. vylučují ustanovení § 557, § 1748, § 2119 odst. 1, § 2389b odst. 2 a odst. 3, § 2389c a § 2389e občanského zákoníku;

18.2.3. vylučují použití ustanovení § 1799 a § 1800 občanského zákoníku v případě, kdy je objednatel podnikatelem.

18.3.   Poskytovatel a objednatel, který je podnikatelem a uzavřel Smlouvu v rámci podnikatelské činnosti, se dohodli, že v případě věcné příslušnosti okresního soudu v prvním stupni je místně příslušným Obvodní soud pro Prahu 10 a v případě věcné příslušnosti krajského soudu v prvním stupni je místně příslušným Městský soud v Praze.

18.4.   Není-li výslovně smluveno jinak, na smluvní vztahy mezi poskytovatelem a objednatelem se nevztahují obchodní (dodací) podmínky objednatele.

V Praze dne 23.10.2024

XEA COMPANY s.r.o.